Bio kozmetika - nije sve prirodno što se prirodnim naziva

Proizvođači kozmetike shvatili su u današnje vrijeme da je marketinški jako dobar trik označiti svoj proizvod sa“bio“ ili „prirodno“ jer se ti proizvodi vrlo dobro prodaju.
Skoro više od četvrtine njemačkih potrošača daje prednost prirodnoj kozmetici.
Potrošači u odluci da kupe određeni proizvod,često imaju slijepo povjerenje u razmetljive reklamne kampanje koje nas često uvjeravaju u određenu kvalitetu proizvoda, koju je uistinu jako teško provjeriti.
Nošeni valom suvremenih bio trendova, proizvođači kozmetike koriste priliku da osvoje tržište,potpuno svjesni da bezbrojne kupce prevode žedne preko vode. Nažalost, često je natpis „prirodna“ na proizvodu tek puki oglasni argument. Primjerice,nekoliko kapi kamiličinog ulja ili pak mikroskopske čestice maslaca od kakao-a dovoljan su razlog da se jedna,inače sintetična krema,u tren preobrazi u valjan prirodni proizvod –a potrošački krug ionako slijepo vjeruje lažnim prorocima.
Što zapravo znači oznaka prirodna kozmetika?
Već godinama udruženja kupaca traže da se zakonom prema njihovim očekivanjima strogo odrede oznake „bio“ i „prirodno“. Iskustvo nam govori da su takvi zakoni uvijek neki kompromis između korisnika i gospodarskih interesa industrije,no proizvođači kozmetike sasvim očito pripadaju jakom lobiju.tako žene i dalje mogu na lice stavljati „masku od meda“ pa čak i ako ona sadrži samo 1% meda. Čini se da je ovdje dovođenje potrošača preblag izraz –ovdje je primjerenije govoriti o čistoj prevari.
U Švicarskoj se primjerice može koristiti oznaka prirodna kozmetika samo ako proizvod sadrži više od 90% dokazano prirodnih tvari. Na proizvodima koji sadrže polovicu prirodnih osnovnih sastojaka može pisati :“na osnovu prirodnih tvari“.